AZ AKCIÓ KEZDETE:
MÉG 23 NAP
AZ AKCIÓ VÉGET ÉR

Józanabbul közlekedünk!

Több mint tízezren csatlakoztak idén a „Soha ne igyál ha vezetsz!” kampányhoz.

Az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a DIAGEO 2016. december 07-én sajtótájékoztató keretében értékelte a „Soha ne igyál, ha vezetsz!” kampány eredményeit, továbbá a megjelent vezetők a felelős szórakozásra hívták fel a figyelmet az ünnepi időszakban. Az ORFK-OBB és a DIAGEO által közösen meghirdetett „Soha ne igyál, ha vezetsz!” programhoz a meghirdetése óta több mint tízezren csatlakoztak.  A kezdeményezés társadalmi támogatottságának növelése érdekében a felelős alkoholfogyasztásra irányuló kampány tovább folytatódik és a jövőben a fővárosi szórakozóhelyek környékére koncentrál.

A „Soha ne igyál, ha vezetsz!” kampány az ORFK-OBB és a DIAGEO közös kezdeményezésére 2016-ban húsvétkor indult, és a nyári fesztiválszezon alatt is folytatódott. A rendkívül sikeres kampány során idén eddig mintegy tízezren álltak ki a józan járművezetés mellett.

Az ORFK-OBB és a DIAGEO az ünnepi időszak alkalmával is kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy felhívja a lakosság figyelmét a felelős járművezetés fontosságára, így ezúttal Budapest szórakozó negyedében, a VI. kerületben kampányolnak a felelős alkoholfogyasztásért. Az ünnepek alatt a kerületben található parkolóórák közül 48 darabra figyelemfelhívó matricák kerülnek, amelyek a szórakozóhelyek környékén hirdetik a kampányhoz való csatlakozást. A kezdeményezés Facebook oldalán hasznos tanácsokkal, tippekkel hívják fel a járművezetők figyelmét a felelős alkoholfogyasztásra, a kampányhoz csatlakozók praktikus nyereményekért is játszhatnak.

Az elmúlt években jelentősen erősödött a józan járművezetők tábora: erre utalnak a KSH hivatalos baleseti statisztikai adatai, melyek szerint míg 2010-ben 1 883 ittas sofőr okozott balesetet, addig az elmúlt évben 1 546 olyan személyi sérüléssel járó baleset volt, melyet ittas személy okozott.  Az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya a korábbi 12-13%-ról 10% alatti értékre süllyedt. Ez ugyanakkor továbbra is azt jelenti, hogy átlagosan számítva minden tízedik személyi sérüléssel járó balesetet ittas személy okoz.

A „Soha ne igyál, ha vezetsz!” kampány az ORFK-OBB „Józan Közlekedésért Charta” és a Diageo „Join the Pact” programjára épült, folytatva azok jó hagyományait, bevált elemeit. Idén a húsvéti közúti akciók során a rendőri állomány az ország több pontján jutalmazta a józan sofőröket a kampányt népszerűsítő apró ajándékokkal, ezzel is arra kérve őket, hogy személyes elkötelezettségüket fejezzék ki úgy is, hogy csatlakoznak online is a programhoz.

A kampány hangsúlyos eleme volt a fiatalok megszólítása a nyári fesztiválokon. A „Soha ne igyál, ha vezetsz!” sátrával 5 fesztiválon (Harley Davidson, Volt, EFOTT, Campus és Strand Fesztivál) találkozhattak az érdeklődők. Az ORFK-OBB és a DIAGEO munkatársai közösen hívták fel a figyelmet a józan vezetés fontosságára és edukációs játékokkal, feladatokkal várták a fesztiválozókat. Az érdeklődők ismereterjesztő kisfilmeken keresztül – dr. Zacher Gábor toxikológus és Beluzsárné Belicza Andrea  rendőrségi szóvivő részvételével – tesztelhették ismereteiket, valamint próbára tehették KRESZ tudásukat is.  A program a vártnál is nagyobb figyelmet vonzott, és százezreket szólított meg, akik aláírásukkal is támogatták a felelős alkoholfogyasztást.

„Az ittas vezetés nem lehet tabu, hiszen mindenkit érintő súlyos döntés alkoholfogyasztást követően volán mögé ülni. Az egyre javuló baleseti statisztikák ellenére azt látjuk, hogy sokakat a baleset kockázata, vagy a jogosítvány elvesztése sem tart vissza az ittas vezetéstől. Tapasztalatunk szerint a közvetlen környezetnek, a családnak és barátoknak nagy szerep jut a szemléletformálásban és a megelőzésben, ezért is tartjuk fontosnak, hogy a közösségi médián keresztül közösséget teremtsünk a józan sofőrök számára, és online is elérhetővé tegyük tájékoztató anyagainkat. Bízunk benne, hogy egyre többen csatlakoznak a „Soha ne igyál ha vezetsz!” kezdeményezéshez és kötelezik el magukat a józanság mellett” – mondta el Kiss Csaba r. alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály, Autópálya- felügyeleti és Balesetmegelőzési Osztályának vezetője.

A kampány célja változatlanul a józan, szeszes ital fogyasztástól mentes járművezetői magatartás megerősítése Magyarországon. A kampányhoz csatlakozók a www.sohaneigyalhavezetsz.hu oldalon illetve a közösségi média oldalán fejezték ki elkötelezettségüket a józan járművezetés mellett, és fejezhetik azt ki a továbbiakban is. 

 

Forrás: baleset-megelozes.eu